» Handbollen ♥

¤ Bilder genom tiderna.

Bilder genom tiderna.

 

» I år gick jag upp ett steg och gick från B till A-flick. Tidigare har det bara varit tjejer i min ålder som vi har mött men denna säsong då jag blev a-flick blev det att möta lag som är både ett och två år äldre.

» Vi är ett lag som består av endast 96or (+ en 95a) vilket nu betyder att vi alltid är de yngsta och nästan alltid möter äldre motstånd. Vi trodde det skulle ta ett slags stopp för oss här, särskilt under sm, då vi är yngre än de andra lagen.

 

» I SM tog vi oss till steg 2/5 förra året då vi mötte tjejer som var lika gamla som oss. Nu skulle vi möta toppade lag som var äldre, man hade inte för höga förväntningar ifall man nu säger så... men vet ni? Vi är nu i steg 4 (!) och ska spela det nästa helg. Med det så menas det att vi är bland topp 32 i Sverige!


» Det kommer bli riktigt tufft men samtidigt skit kul!
Vi kommer möta många skickliga toppade lag & jag tror att det kommer vara riktigt lärorikt. De komiska med att vi kommit till steg 4 är att vi kommer från en liten stad kallad Varberg som inte är särskilt stor inom just handboll och vi är endast 11 spelare kvar. Just där så när folk är sjuka, skadade, bortresta m.m. så behöver vi ta hjälp av 98or för vi har inga 97or. Väldigt komiskt med att vi trots det lyckats ta oss till steg 4 tycker jag, men fan vad vi ska kämpa!

» Och... vi har kämpat denna säsongen & det är helt otroligt hur vi har utvecklats.
Allt tack vare vår käre tränare, Kent Carlsson. Så detta är till dig Kent. Tack för allt du gjort för oss - både på och utanför handbollsplanen. Du är en människa med ett stort fint hjärta som verkligen har stor betydelse i mitt och många andras liv! Du är en fantastisk människa som glädjer oss alla och får liv på vardagen. Vi alla älskar dig som du är, gamle goe Kent.

» Du kommer alltid ha en plats i våra hjärtan, Kent Carlsson. ♥